Iisus te iubește!

Spuneam la sfârșitul articolului intitulat „Voyeurism de ocazie” că, sătul de vecini octogenari, gândaci și obsedate, mă gândesc foarte serios la perspectiva mutării în cămin. Ei bine, uite c-am făcut-o și pe-asta. Și-am făcut-o în stil mare, cum doar eu o puteam face. Nu m-am mutat în orice cămin. Regie? Poligrafie? Nu, nici vorbă! M-am mutat într-un cămin privat din Crângași, care aparține Institutului Teologic Baptist. Eu, Toma necredinciosul, ateul, m-am mutat într-un cămin aflat sub supravegherea bisericii. Nu contează că nu-i ortodoxă, tot biserică se cheamă. Mai bine de-atât nici că se putea! Știu… Mă iubește soarta asta așa de mult, încât mereu găsește o modalitate să-mi dea-n cap când mă aștept mai puțin. Cum dracu’ a nimerit unul ca mine, care nu crede în Dumnezeu, între niște oameni care vorbesc despre Iisus cu pofta cu care vorbesc eu despre sex!?

Să zicem că a fost și alegerea mea (în lipsa altei opțiuni), dar nu mă așteptam la așa ceva. Eu credeam că ortodocșii sunt bisericoși. La dracu’! Ăștia din cămin sunt și mai și! Ba mai mult, am nimerit în cameră cu doi colegi care nici măcar „dracu'” nu scot din gură, ca să nu mai vorbesc de alte înjurături și care se uită la mine ca la mașini străine atunci când râd ca disperatul la SouthPark; nu fumează și sunt și pudici pe deasupra, lucru neobișnuit pentru mine, care mă dezbrac fără menajamente și care înjur ori de câte ori simt nevoia. Imaginați-vă că atunci când unul din ei se schimbă, ceilalți trebuie să se întoarcă cu fața la perete. Așa ceva nu făceam nici la grădiniță!

Revenind la partea divină, camera noastră e tapetată cu postere imprimate cu diverse mesaje religioase. Pe ușa unuia dintre dulapuri stă scris: „Domnul este un Dumnezeu care știe totul și toate faptele sunt cântărite de EL” și „Încredințează-ți lucrările în mâna Domnului și îți vor reuși planurile”. Pe unul dintre pereți e lipit un poster cu floricele, pe care scrie: „Cât despre mine, fericirea mea este să mă apropii de Domnul”. Să nu uit de cele două calendare pe filele cărora sunt scrise mesaje asemănătoare. Unul stă deschis la luna ianuarie, iar pe fila corespunzătoare lunii scrie „Crede în Domnul Isus Cristos și vei fi mântuit” (Yeah, right!) Altul e deschis la luna decembrie, căreia îi corespunde următorul mesaj: „Domnul a răspuns lui Iov și a zis: <<Ai ajuns tu până la cămările zăpezii?>>” Cred că o să mi se facă greață!

Nici oglinda n-a scăpat, săraca, de sutele de hârtiuțe pe care stau scrise diferite rugăciuni și meditații zilnice. Mai mult decât atât, n-ai loc s-arunci un ac de-atâtea biblii și cărți religioase. Cei doi colegi de cameră au și un limbaj specific, pe care eu nu-l înțeleg. Ei nu zic: „Azi am primit o mărire de salariu”. Ei zic „Azi m-a binecuvântat Dumnezeu cu o mărire de salariu!” La dracu’! Într-o zi o să-i aud zicând „M-a binecuvântat Dumnezeu cu juma’ de kil de urină, ca să mă pot pișa!”

Tocmai când credeam că nu se poate mai rău de-atât, unul dintre cei doi colegi de cameră mă întreabă pe neașteptate: „Te deranjează muzica creștină?” Ce dracu’ era să zic!? Că eu mai degrabă cred în extratereștri decât în Dumnezeu? Am tăcut din gură și m-am pregătit pentru ce era mai rău. Spre marea mea uimire, n-au urmat versuri care-l proslăveau pe Dumnezeu, ci versuri care păreau mai degrabă compuse pentru a spăla creierul: „Vreau să zbor cu Iisus”, „Vreau să fiu alături de Iisus”, „Vreau să merg desculț prin iarbă cu Iisus”. „Bine că nu vrei să ți-o și tragi cu Iisus, că doar asta mai lipsește!”, mi-am spus eu în gând în timp ce-mi îndesam în urechi noua mea pereche de căști intraauriculare și am dat drumul la niște muzică ceva mai aproape de lumea reală.

Concluzia: „Iisus te iubește!”, așa cum scrie pe un abțipild de la intrare. Și mă iubește și pe mine, al dracului de mult! De fapt, Iisus ne iubește pe toți. Atât de mult, încât ne-a dat dureri de dinți și de măsele, de parcă n-am fi avut destule „daruri” din partea lui.

37 de gânduri despre „Iisus te iubește!

  1. Ştiu că nu-i frumos să râzi de necazul omului, dar a naibii să fiu dacă nu-i haios! :)) Şi cine te-o fi pus, maică, să te muţi TOCMAI ACOLO?? Acum, că te-ai procopsit cu viitorii pastori, să-i stăpâneşti sănătos! Şi gândeşte-te: What would Jesus do? 🙂

  2. @Teo: Lasă, poți să râzi. Îți dau eu voie. 😉

    Mă bucur totuși că, pe lângă acest mic inconvenient, am și câteva avantaje (cuptor cu microunde, frigider și mașină de spălat automată în cameră). Ah, ca să nu-ți mai spun că e foaaaaarte cald în cameră. În plus, e un McDonald’s chiar la poartă și călătoresc cu iubirea mea, tramvaiul 41. 😀

  3. ca sa nu mai spun..cel mai mare avantaj e ca sta aproape de mine si blonda >:) :))

    ps: ma bucur ca iti place southpark..si pentru asta sunt vinovata 😉

  4. @Oana: Da, clar! Tu și Blonda sunteți unul dintre motivele pentru care m-am mutat în căminul ăsta.

    Îmi plac SouthPark la nebunie, dar să le vezi fețele ăstora când mă văd râzând ca apucatul. Mai au puțin și se închină! :))

  5. Blondule,nik nu e mai rau dekat la noi in kamera.Adik cel putin pe tn nu a cazut blestem de moldoveank!noi stam in kamera cu 2 basarabence dintre careuna e muta(vbeste doar monosilabik si numai cd vrea ea)si una are 4 telefoane(adik e snoaba)Uita te la southpark la episodul Christian rock hard,sa vezi akolo muzik krestina de kalitate:))Si chestia cu jesus loves you,imi aduce aminte de o vorba:Isus te iubeste,noi restul kredem k esti un dobitok:))asta pt colegii tai d ecamera.si stai calm,o s ate distrezi cu noi de minune..o sa vezi..

  6. @blonda: Cu moldovenii/basarabenii n-am nimic. De fapt, nici nu cunosc foarte mulți. Cu ardelenii am eu probleme. Dacă unul dintre colegii mei de cameră ar fi fost ardelean, atunci chiar ar fi pus capac situației.

    Chestia cu patru telefoane chiar mi se pare exagerată. Nici nu există atâtea rețele de telefonie mobilă. :)) Probabil are mai multe numere de Cosmote, ca să primească mai multe minute, cine știe?!

    Cât despre distracție, abia aștept! 😉

  7. Avem un Institut Teologic Baptist? Mon dieu! Asta ne mai lipsea! 😀
    Sa-ti dea Domnia Sa, Monstrul de Spaghete Zburator, multa putere sa rezisti cu acele specimene in camera!
    Pana acum nu par foarte rai, sper doar ca nu vor sa-ti interzica sau impuna ceva. *pats on the back*

  8. Foarte interesant…dar mor de ras. :))
    Am avut si eu o experienta intr-o congreatie catolica timp de un an. A fost ok.
    Dar intre timp s-au intamplat multe si ca si tine mi-ar fi greu sa traiesc intr-o atmosfera ca asta.
    Sper sa te acomodezi si nu uita Isus te iubeste! (noi nu :)))

  9. :)) Adevărul e că și mie îmi vine uneori să râd de ironia sorții și de felul ciudat în care viața reușește să pună omul nepotrivit la locul nepotrivit, așa cum a făcut cu mine.

    Prea curând nu mă voi acomoda, pentru că asta ar înseamna să încep să vorbesc și eu despre Dumnezeu, ceea ce se va întâmpla doar dacă beau gaz (și nici atunci). Eu nu cred nici măcar în dumnezeul meu, darămite în dumnezeul lor.

    • Ești baptistă? Dacă DA, atunci o să te simți bine acolo. Dacă NU, vei avea ceva probleme de acomodare…

      Condițiile sunt cât de cât OK, iar prețul e rezonabil, zic eu. Partea proastă e că va trebui să împarți o cameră de doi pe doi cu alte trei persoane, dar presupun că așa e în toate căminele.

  10. sunt baptista si ma intereseaza mai multe detalii, daca se poate si un numar de telefon al administratorului de acolo. pret, in ce sens sunt conditiile cat de cat ok…etc. multumesc mult

  11. Buna!Ma intrebam daca nu ai din intamplare numarul de telefon al administratorului caminului baptist.Sunt in cautarea unui loc la camin.Astept un raspuns.Multumesc!

  12. Sal, aku am vorbit cu cei de la camin si mi-au dat ok-ul sa ma mut, dar in urma commenturilor tale nush ce sa zic. Nici io nu prea is cu GOD, chiar din contra. E chiar asa de rau? Da un msg inainte sa ma mut sa stiu, ca mai am si alte variante.

  13. :))muzica crestina…eu daca ascult rock banuiesc ca o sa primesc eticheta satanista sau ceva de genul daca ma mut aici

  14. :)) nu pot sa cred ca vreau sa ma mut in caminul asta si sunt atee o sa fie distractiv o sa imi fac si eu un blog in care sa ma plang ca nu ii mai suport

  15. @jane: Da, așa sunt toate camerele, fără excepție. Unde mai pui că sunt paturi vechi, din fier, care-ți lasă vânătăi dacă nu ești atent/ă și care scârțâie îngrozitor dacă ai un somn mai agitat. Dacă ai „norocul” să nimereși într-un pat supraetajat, nici măcar nu ai scară pe care să te poți urca. Trebuie să te pricepi cât de cât la cățărare și echilibristică.

    • 1. Nu au internet, dar poți să contractezi tu dacă ai nevoie. Cât am stat acolo, eu aveam un stick de net mobil de la Zapp;
      2. Păi chestia e că pe la ora aia se închid porțile (cu lacătul). Și nu mai iese/intră nimeni. Dacă se întâmplă să ieși mai devreme de 10 seara și să te întorci mai târziu, trebuie să suni la poartă și să te rogi să vină vreun paznic să-ți deschidă.

      De când am stat eu acolo a trecut ceva timp. Nu știu dacă aceste două aspecte mai sunt valabile. Poate s-au schimbat unele lucruri, insa eu sincer mă-ndoiesc.

      Toate cele bune și mult succes!

  16. Stau eu in caminul ala si lucrurile s-au mai schimbat, in contextul urmator:
    1.dupa ora 23 nu ai voie sa iesi, dar poti sa te intorci la ce ora vrei
    2.internet au de la o firma a lor, asa regionala la care suni si vin in camera si iti baga cablu, internet chiar bun la un pret ok.
    DAR cu toate astea este in continuare naspa.Eu am ajuns aici din nefericire,nu sunt pocait si e groaznic.Nu recomand nimanui caminul asta pentru ca iti distruge studentia clar, am facut cea mai mare prostie ca am venit aici si deabia astept sa pot pleca.

  17. Ce chestie…Se pare ca tu gasesti mare placere in a injura,a face sex,etc..
    Eu stau in camin…eu nu inteleg de ce te superi ca colegii tai de camera si-au pus postere cu mesaje religioase pe pereti.
    De fapt stiu…mesajele acelea vorbesc despre Dumnezeu,iar tu il urasti pe Dumnezeu.
    Problema ta nu este ca nu exista Dumnezeu,ci ca il urasti.
    Si poate ca nu ar trebui sa fii atat de ironic cu obiceiurile altora…mie mi se pare ca ceea ce fac ei,nu este nicidecum mai gresit decat tine „pofta cu care vorbesc eu despre sex”
    desigur din cauza ca tu il urasti pe Dumnezeu,o sa urasti toate poruncile lui Dumnezeu.

  18. @Sdnbvvba: Multă baftă cu mutatul! Trecând prin experiența acelui cămin, nu pot decât să-ți doresc să-ți găsești un loc mult mai bun unde să locuiești!

    @Daniel: Hai să clarificăm un lucru. Nu-l urăsc pe Dumnezeu, ci urăsc ceea ce lumea a făcut din El. Doar pentru că ai citit Biblia până la epuizare, ții post, nu lipsești de la biserică și vorbești zilnic despre Dumnezeu nu înseamnă că și știi cine e El cu adevărat și ce înseamnă. Crede-mă că a fi habotnic îl supără la fel de tare ca orice alt păcat capital.

    Dumnezeul zilelor noastre, așa cum îl știi tu și mulți alții nu este decât un produs al propagandei și al imaginației umane, folosit la spălarea creierelor și la manipularea maselor. Adevăratul Dumnezeu reprezintă ceva care ție, din câte văd din comentariul tău, îți depășește înțelegerea, așa că nici măcar nu mă voi obosi să-ți explic. Citește niște cărți de istorie a religiilor, documentează-te, acordă-ți niște timp să meditezi asupra informațiilor acumulate și apoi mai vorbim. Până la urmă, expresia „Crede și nu cerceta!” este doar unul dintre felurile manipulatorilor religioși de a ascunde adevărul despre Dumnezeu.

    @Vlad: Nu am numărul administratorului, însă văd că mai sus sunt câteva comentarii ale unor oameni care stau acolo. Poate pot ei să te ajute în acest sens.

  19. Da ,Dumnezeu este in mare parte produs al mintii umane.Insa trebuie sa te gandesti daca intr-adevar Biblia este sau nu de la Dumnezeu.Daca ajungi la concluzia ca este de la Dumnezeu,atunci ar trebui sa incepi sa respecti ce scrie acolo .
    Este adevarat ,nu scrie sa mergi la biserica everyday, nici sa vorbesti religios, nici sa faci colecta,nici sa citesti Biblia non-stop.Lucrurile astea sunt oarecum inventate.
    Insa scrie sa” iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti”.. si aici cei mai multi pica testul.
    Se pare ca spui lucrurile pe care le fac ,de care nici macar eu nu stiu ca le fac : de unde stii ca citesc Biblia non-stop, pana la epuizare?, sau ca tin post?
    0747013691 este numarul administratorului il cheama vasile tritean.

  20. 😦 si eu care vroiam sa stau in acest camin….cred ca m ‘am razgandit!! Cel mai tare ma seaca faza cu iesitul dupa 11 noaptea!!! cum adica nu am voie? Nici parintii nu’mi interzic…dapai ei…nashpa…

  21. @daniel: N-am vrut să înțelegi că acțiunile respective sunt ALE TALE. Mă refeream la habotnici. Scuze dacă folosirea persoanei a doua singular a provocat confuzie.

    În condițiile în care există nu-știu-câte biblii, versiuni peste versiuni și contradicții între versiunile bibliei creștin-ortodoxe, sorry, dar eu chiar nu cred că paginile alea vin de la Dumnezeu. Da, împărtășesc valorile care se regăsesc acolo într-o anumită măsură, însă mi-am format propriul sistem de valori și credințe fără să îmi ghidez viața ad literam după biblie, așa cum fac unii. Și să mai știi că am întâlnit foarte mulți creștini (cum ei înșiși s-au descris) foarte atașați de porunca „iubește-ți aproapele ca pe tine însuți”, dar care nu se sfiesc să arunce cu căcat în evrei, țigani, homosexuali sau păcătoși ori de câte ori au ocazia, fără ca oamenii respectivi să le fi făcut vreodată ceva. Scuze, dar pentru mine ăștia, așa cum or fi ei, tot „aproapele meu” sunt. Dumnezeu i-a creat pe oameni după imaginea lui, therefore Dumnezeu poa’ să fie foarte bine evreu, țigan, homosexual și păcătos, dacă e să ne luăm după logica creștină, nu?

    @Florina: Daniel v-a pus la dispoziție ție și tuturor celor interesați numele și numărul de telefon al administratorului de acolo, puțintel mai sus. Mutare plăcută, indiferent unde vei alege să stai!

    @Aida: Așa cum spunea cineva în comentariile precedente, n-ai voie să ieși după ora 23, dar te poți întoarce la ce oră poftești. Eu n-am pupat așa ceva cât am stat acolo, deci zi mersi. Știu că e nasol, dar dacă vrei chiar atât de mult să ieși noaptea în oraș, poți ieși la 22:59 pe poarta căminului și poți face altceva în afara lui până la ora la care vrei să fii în oraș sau unde mai ai tu treabă.

Lasă un răspuns

