De ce urăsc eu Carrefour

Cei care mă cunosc mai bine știu că am o anume reticență atunci când vine vorba de cumpărături în Carrefour. De foarte multe ori prefer să stau acasă decât să merg acolo, sau să merg la Cora (apropo, Cora rullzzz!) Dacă până acum nu aveam destule argumente ca să-mi justific atitudinea față de acest hypermarket, astăzi chiar pot spune că s-a umplut paharul.

Toată lumea are momente blonde. La mine, aceste momente sunt, evident, mai dese, pentru că sunt… blond. Chiar și-așa, uneori idioțenia mea depășește orice limite. Așa s-a întâmplat și azi, când mi s-a sculat mie să merg la cumpărături în Carrefour Orhideea pentru două trei nimicuri pe care le puteam cumpăra și de la magazinul din colțul blocului. Deși „relația” mea cu hypermarketul Carrefour e ceva de genul „Nu te plac, nu mă placi”, nu știu de ce dracu’ m-am dus acolo.

În primul rând, e atât de nașpa hypermarketul, încât nici măcar ciocolată caldă La Festa nu găsești. Până și cel mai vai-de-steaua-lui magazin are ciocolată caldă La Festa. Sau o fi Carrefour prea cool și La Festa prea nașpa?! A trebuit să mă mulțumesc cu cappuccino de la „Doncafe”. Am stat mult pe gânduri dacă să cumpăr sau nu. Ori de câte ori mă apropiam de cutie, îmi venea în minte reclama aia oribilă cu indianul Matrix și mă scârbeam atât de tare încât îmi venea s-o rup la fugă. În lipsă de altceva, a trebuit să-mi bag unghia-n gât și să mă mulțumesc cu indianul. Pardon! …cu Doncafe-ul.

Ofticat la culme de situația cu ciocolata caldă, m-am îndreptat spre casă. Acolo, stătea așezat confortabil pe scaun motivul principal pentru care urăsc Carrefour-ul. Sau să fac și eu ca Oana Zăvoranu și să inventez cuvinte? În cazul meu, motivul era de fapt… o „motivă” oxigenată la păr, cu țâțe mari, ieșite prin decolteul cămășii. În fine, după ce se strâmbă în fel și chip (de parcă n-ar fi plătită să stea toată ziua pe scaun și să frece produsele de colo-colo), troglodita își face treaba și mută totul din stânga-n dreapta.

Când ajunge pe la jumătatea produselor, observ eu că grămada pe care o aveam de cărat se mărește. Așa că-i cer trogloditei o pungă. Și când spun că i-am cerut, înseamnă că m-am rugat frumos de ea. „Da’ știți că pungile nu sunt gratis”, îmi spune ea, fără să se uite la mine. „OK, nu contează”, îi spun eu și ridic din umeri, ușor încurcat de replica ei arogantă. Termină ea de plimbat produsele, îi plătesc, dar tot nu primesc punga. Îngrijorat de faptul că voi avea de străbătut noroiul din Grozăvești cu mâncarea-n brațe, insist asupra pungii.

„Pungile nu se dau gratis”, repetă ea cu nesimțire. Absolut scârbit de atitudinea ei și de redundanța frazei, am lăsat deoparte orice normă de bun simț și i-am spus cu tupeu: „Tanti, dă-mi dracu’ o pungă, că n-am de gând să mă car cu toate astea-n brațe până acasă!”. Mie nu mi se părea amuzant, dar cei care așteptau la coada din spatele meu au început să râdă. Troglodita s-a făcut roșie la față (probabil de furie, că rușine nu prea avea) și mi-a dat, în cele din urmă, o pungă. „Șapte mii” mi-a cerut ea, iar eu i-am aruncat un leu în scârbă și i-am spus: „Păstrează restul!”

Am plecat de n-am atins, întrebându-mă oare ce s-a întâmplat cu „Clientul nostru, stăpânul nostru!” Nu știu unde s-a ascuns spiritul comercial, precum nu știu nici de ce ar vrea unii oameni să-și piardă clienții în plină criză financiară. Un lucru e sigur: Mai bine-mi tai penisul decât să mă mai duc la cumpărături în Carrefour.

Am zis!

15 gânduri despre „De ce urăsc eu Carrefour

  1. blondule…eu tot iti zic sa te duci DOAR in Cora si tu tot nu vrei sa ma asculti…dar m-am amuzat pe cinste in seara asta citind ce ai patit 😛

  2. Reclama de la Don Cafe e filmata in Ploiesti,si indianul e un tigan din Ploiesti:)si e una din reclamele care se adreseaza consumatorilor retarzi,k aia de la fruti fresh dc o stii cu „Ia ma,mana de pe ea”!Cat depre troglodita,m-am speriat un pic,si nu pot decat sa ma rog ca alti bloggeri nu scriu asa ceva despre prietenul meu:)Si i ai facut rau lasandu-i rest,e certata daca ii raman bani in plus..so u had you re revenge

  3. @blonda: Filmată în Ploiești sau nu, mie tot mi se pare o reclamă proastă. Mix-urile de la DonCafe s-au dovedit a fi chiar bune. Păcat că reclama îi face pe mulți să nu cumpere produsul. Apropo, se pare că aceea cu indianul nu e singura. Mai au ei una cu niște luptători de wrestiling îmbrăcați în fustițe de balet și cu role în picioare, care atunci când se dă startul luptei, încep să danseze și să-și unduiască tonele de slănină. Absolut oribil!

    Nu cred că e și cazul prietenului tău. Din câte am văzut, bărbații care lucrează la casele hypermarketurilor sunt mult mai amabili decât femeile. Nu știu de ce. Odată, unul s-a oferit să-mi schimbe borcanul de file de hering, pentru că era unsuros și n-a vrut să mă murdăresc de ulei. Asta s-a întîmplat, bineînțeles, la Cora. ;))

  4. In legatura cu produsele : Sunt chestii care tin de merchandising si de profitul general al retailerului. Cu nesimtita de la ghiseu n-am ce zice…nesimtirea e o constanta, produsele nu.

  5. @krossfire: Întru totul de acord cu tine, dar nu cred că din cauza profitului au ales cei din Carrefour să nu vândă ciocolată caldă La Festa. Până la urmă, acolo există mult mai multe produse care nu aduc cine știe ce profit. Ori sunt prea proști, ori au încheiat un contract exclusivist cu cei de la DonCafe, ceea ce n-ar fi corect, pentru că ei susțin clar și tare că sunt hypermarket, adică un loc unde găsești de toate.

  6. Am mai fost o singură dată la Real, dar la cel din Constanța. Țin minte că mi-a plăcut. Am găsit tot ce căutam, ba chiar mai mult.

    Eu sunt mereu deschis la sugestii, așa că îți mulțumesc pentru sfat. O să văd unde e Realul din București mai exact și voi merge și acolo. 😀

  7. La Festa,Timbark si alte cateva produse de la acel distribuitor numai sunt in Carrefour de un an si ceva (din cauza neregulilor si a altor chestii ce tineau de firma care le distribuia au incheiat contractul cu ei).
    Cat despre casiera…i-a sa suporti tu zi de zi timp de 8 ore tot felul de „trogloditi” si dupa aia sa-mi spui daca mai poti fi amabil cu toti frustratii care vin in magazin cu mari aere de stapani…(nu ca tu ai fi unul dintre ei) ;),
    Si ca sa iti dau un ex elocvent de un mare „sef” care se ghideaza tot dupa motto :”Clientul nostru stapanul nostru”,acum vreo 2 ani a venit un „mare şăf” avand in carucior cateva produse printre care si un bax de apa,ajunge el la casa(casierita era in picioare) si ii zice la casierita:Pune mana fa si pune-mi baxul de apa pe banda ca eu te platesc,la care casierita ii spune ca nu are cum fiindca nu se poate apleca peste casa ca sa i-a acel bax de apa,iar ca sa iasa de pe casa si sa ii i-a baxul nu are cum fiindca nu are voie sa paraseasca casa…la care marele şăf i-a baxul si il arunca in brate casieritei care cade si se loveste f urat la coloana….eh acum cum ti se pare?Tie ti-ar conveni un asemenea tratament la locul de munca??
    Si iti mai pot spune cazuri de casieri loviti,scuipati si injurati ca la usa cortului de toti frustratii care vin in magazine cu mari aere….

  8. Stimate Just Me,

    Vă mulțumesc pentru că v-ați oprit be blogul meu și că ați avut răbdarea să citiți până la capăt acest articol. Din tonul comentariului dumneavoastră îmi dau seama că n-ați înțeles deloc esența problemei dezbătute. Asta e… Unora trebuie să le pui coeficientul de inteligență în modul ca să fie pozitiv.

    În al doilea rând, exprimarea dumneavoastră lasă de dorit, în pofida faptului că folosiți un ton imperativ și atotștiutor. Se scrie „nu mai” atunci când se face referire la o acțiune care a încetat (de ex: „câteva produse NU MAI sunt”). De asemenea, „i-a să suporți tu zi de zi” și „ca să i-a acel bax de apă” reprezintă o violare cruntă la adresa limbii române. Corect se scrie „ia să suporți” și „să ia acel bax de apă”! Nu are rost să mai vorbesc de virgule și de topică.

    Exemplul pe care l-ați dat nu are absolut nicio legătură cu ceea ce am scris eu. Nu pretind a fi „mare șef”, ci pretind să mi se respecte drepturile de client, așa cum și eu, la rândul meu, le respect pe cele ale persoanei de la casă. N-am bătut-o, n-am înjurat-o, ci i-am cerut pur și simplu o plasă. Nu am lucrat în viața mea la Carrefour și nici n-am de gând s-o fac, dar din puțina psihologie pe care o știu eu, dacă vă purtați frumos cu clientul și nu vă răstiți sau nu vă purtați ca o acritură, acesta va fi și el, la rândul lui, amabil cu dumneavoastră, indiferent cât de frustrat, obosit sau „troglodit” ar fi.

    În concluzie, îmi pare sincer rău că nu ați putut să înțelegeți ce am vrut eu de fapt să subliniez în acest articol. Repet, nu toți s-au născut cu un coeficient de inteligență pozitiv.

  9. Frate, uite altu care isi varsa frustrarile pe blog! Iti dai tu seama, n-au avut astia ciocolatica lui favorita. Mon Dieu, c’est incroiable!

    Geniule daca nu ai ce sa spui, nu deschide blog de dragul de a fi la moda! Apropos, niciun magazin nu isi face o politica din a angaja persoane enervante, dar se mai intampla ca unii sa aiba o zi proasta sau sa nu auda…

  10. Dacă îți începi pledoaria cu „frate”, e clar că nu are rost să mă obosesc prea mult cu tine, așa că voi fi succint:

    1. Da, sunt frustrat, recunosc. Altfel nu-mi făceam blog. Nu sunt eu de vină că sunt frustrat, ci dobitocii din jurul meu, care-mi hrănesc frustrările în fiecare zi.
    2. Îmi deschid blog pentru ce vreau eu! E democrație, deși anumite specimene (nu e vorba de tine, doamne ferește :)) mă fac să cred că Ceaușescu a rămas cu noi.
    3. Nu mă interesează pe mine, clientul, dacă cel/cea de la casă are o zi proastă. Asta ține strict de viața lui personală. Ce-ar fi să mă port și eu urât cu toată lumea doar pentru că am o zi proastă?!
    4. Ca să nu mori prost, deși sunt foarte puține șanse să ți se mai lumineze mintea, află că se scrie „incroyable”, nu „incroiable”. Dacă nu stăpânești bine o limbă străină, mai bine n-o folosi! Folosește limba ta, deși mă îndoiesc că o știi și pe-aia, din moment ce scrii „altu” și „apropos”.

    Și apropo, „geniule”! Eu măcar am blog. 😉

  11. Mie imi place foarte mult Carrefour dar da, e foarte nasol ca nu au ciocolata calda La Festa (preferata mea, de asemenea xD)

    Hehehe, eu am parte mult mai des de „tratamentul” asta din partea casierilor si nu numai. Ce sa zic? sunt niste nesimtiti. Oamenii din ziua de azi uita sa mai zambeasca, sa mai fie draguti unii cu altii, din pacate. Oricum, mi-a placut reactia ta mult :)). Eu de fiecare data tac, pentru ca mi se pare urat sa continui ceea ce ei incep. De fapt, cred ca mi-e atat de jena cand ii vad cat de urat se poarta cu clientii incat nu mai are rost sa mai completez ceva.

    Bine ai spus „oare ce s-a întâmplat cu „Clientul nostru, stăpânul nostru!”? jur ca daca as lucra ca vanzatoare undeva vreodata ( si ma indoiesc ca o sa o fac :)) ) as fi foarte draguta cu cei din jur. 🙂 le-as zambi, le-as multumi ca au facut cumparaturi de la noi si le-as spune ca ii mai astept 😀

  12. Sa stii ca eu chiar acum caut Cappuccino de la DonCafe, e foarte bun, mi sa terminat cutia si vreau sa mai cumpar, pt ca eu nu locuiesc in RO, cineva mi la adus in strainatate unde locuiesc.

Lasă un răspuns

